Játék célja, menete:
A játék fő célja, hogy a társadalmi konstrukciókat, tabutémákat beszélgetés során lebontsa, és érzékenyítés mellett a különböző szemlélettel érkező játékosok megvitassák véleményüket. A játék maga a vitaestekhez hasonlóan zajlik, viszont annyiban csavarja meg a rapid vita a dolgokat, hogy eldöntendő kérdések mellett egy álláspontot is kapnak a játékosok, amelyet képviselniük kell. Egymással szemben ülnek a játékosok, az egyik oldalon az igen érv mellett kell a játékosoknak érvelnie, a másik oldalon
pedig a nem álláspont mellett. Ez azért is érdekes mert ebből megláthatjuk azt, hogy nem feltétlen az számít egy vita során, hogy mivel ért egyet a játékosunk és mennyire éli bele magát, hanem példának okáért milyen sokat számít az, hogy milyen eszközei és milyen retorikai készségei vannak arra, hogy meggyőzze a másik felet, adott esetben akár arról is, amivel egyáltalán nem ért egyet.
Mit fejleszt?
Segíti az eltérő szemléletmódok közelítést, emellett pedig fejleszti a vitakultúrát, a stresszkezelést, empátiát és toleranciát, a részletek kiemelését, a verbális kifejezőkészséget, valamint a gyors gondolkodást.
Játék története
A játék a szakkollégium vitaestjeinek továbbgondolása, melyeknek Koszorús Gábor főszervezője és moderátora is egyben. E klasszikus vitaestek egy társadalmi problémakör kiemelt kérdéseinek felvezetésével indulnak, melyekből félig vezetett vita bontakozik ki egy-egy provokatívnak szánt, eldöntendő kérdés mentén. A vitaestek sikeressége motiválta Gábort arra, hogy a Játsszunk Komolyan! Workshop kereteihez illeszkedő vitajátékot dolgozzon ki. Eddig két alkalommal, négy-négy csoport próbálta ki.
Fejlesztő bemutatása
Koszorús Gábor végzős közösségszervező hallgató, aki főként rendezvényszervezéssel foglalkozik. Az Ésatöbbi Szabadszínpadok főszervezője, a Pécs Bike Maffia önkéntese. Közösségszervező hallgatóként küldetésének tartja, hogy egy tető alá hozza a pécsi fiatal értelmiséget a pécsi civil közösségekkel.