Játék célja, menete:
Mind a kisebb létszámú, mind a tömeges csoportok sajátos logika mentén működnek. Ezek mélyebb megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy társadalmi események alakítói lehessünk. A véletlenszerű vagy laza érték- és érdekközösséget vállaló emberek halmazából a valódi közösség létrehozásához vezető út módszertani alapjait mutatja be a játék. A viszonylag nagyobb, akár 60 főt is elbíró játék mechanikája a négy különböző (sárga, piros, kék, zöld) színű állomásokon lévő hely elfoglalásán alapul. A színekhez feladatonként – tükröző adathordozókra támaszkodva – különböző állásfoglalások társulnak. A színekkel jelölt álláspontok elfoglalásával a résztvevők nemcsak képviselik saját álláspontjukat, de pozícionálni is tudják magukat a többiek álláspontjaihoz képest. Az egyes feladatok véletlenszerű, érzelmi alapú és kognitív válaszreakciókat kiváltó elemekből állnak, a játék során a résztvevők ezek beazonosításában gyakorlati tudást szereznek.
Mit fejleszt?
A csoportalakítási módszerek és alkalmazásuk hátterének ismerete, szociálpszichológiai viselkedési minták felismerése és megértése, érvelés és kritikus gondolkodás fejlesztése aktuális társadalmi szintű témák feldolgozásában.
Játék története
A játékot 2021 szeptembere óta 11 alkalommal tesztelték magyar középiskolások és egyetemi hallgatók, valamint holland egyetemi hallgató bevonásával, összesen 257 fő részvételével tanórákon, a Játsszunk Komolyan! Workshop felvezető, orientáló játékaként, valamint a hollandiai HAN Egyetem nemzetközi hetén.
Fejlesztő bemutatása
Koller Inez Zsófia a Szakkollégium vezető tanára, emellett közösségszervező alapszakon tanít. Több tantárgya épül csoportelméletekre, illetve kollektív cselekvéselméletekre, melyeket egyre több játékos foglalkozásba öltöztetett
formában ismertet meg diákjaival. Fontos számára, hogy az általa oktatott tantárgyak nemcsak tartalmukban, hanem módszertani felépítésükben is hozzájáruljanak diákjai tudásának gyarapodásához és készségeik fejlődéséhez.