Hol a határ?

Játék célja, menete:

ntf 1A játék fő célja, hogy a társadalmi konstrukciókat, tabutémák beszélgetése során lebontsa, és az érzékenyítés mellett a különböző szemlélettel érkező játékosok megvitassák véleményüket. A játék során 8 játékos félkör alakban elhelyezkedik, majd dobókocka által mezőről, mezőre haladnak. A játék során nem a győzelem a cél, hanem a gondolkodás elindítása, valamint különböző vélemények megvitatása.

Mit fejleszt?

Minden ember más-más szemlélettel rendelkezik, ezért a játék arra is fókuszál, hogy az érzekenyítés mellett, a civilizált vitakulturát elősegítse.

Játék története

ntf 2

A Hol a határ című online társasjáték, egy korábbi verziónak (How Do you play?) továbbfejlesztett verziója. A How Do You Play középpontjában egy kérdés állt, hogy miért tartják olyan fontosnak a videójáték készítők, hogy a férfi és női karaktereikről egy nem valós, túlszexualizált módon prezentálják játékaikban? A játék fejlesztése először egy Dungeon’s & Dragons nevezetű szerepjáték platformján készült, ahol az eredeti terve az volt a kutatóknak, hogy minden résztvevő játékos egy adott stigmatizált karakternek bújik a bőrebe, ezután pedig úgy kell megoldaniuk különféle problémákat és kihívásokat, hogy közben bent maradnak a karakter szerepébe. Azonban a játék kutatói számos technikai problémába ütköztek, így a játék teljes átalakítására került sor, ahol a társas középpontjában kevésbé a játszás és a játék élménye volt, hanem sokkal inkább a tabutémák beszélgetésének elindítása vált céllá. A játék első teszteléséhez a Társadalmi Befogadás Szakkollégium tagjai és középiskolás diákok lettek felkérve, akik tovább segítették a társas tökéletesítését. Ezt követően, egy Társadalmi Befogadás Szakkollégium által rendezett eseményen, ahol körülbelül tíz külföldi hallgató próbálta ki a játékot, aminek végén ők is reflektáltak a kutatók munkájára és reflektív kritikákat fogalmaztak meg a játék tovább fejlesztésére és tökéletesítésére. Mindezek után, a kutatók online formában prezentálták társasjátékukat a Holland Egyetemi Napok keretein belül, közel 90 holland egyetemi hallgató számára. A játék sikeresen felvételt nyert a 2022. Budapest Pride egy hónapos programsorozatának programjai közé, ahol a kutatók 15 résztvevővel beszélgethettek a kérdésekről.

Fejlesztők bemutatása

Csébi Fruzsina és Szabó Kristóf Marcell, jelenleg negyedéves osztatlan angol és etika tanárszakon tanul. A szakkollégium által szervezett programokon kiveszik részüket, ezáltal is segítik a szakkollégium munkáját. Az online játékuk további fejlesztés alatt áll, céljuk, hogy weboldal, későbbiekben applikáció által minél több emberhez eljusson, és minél több embert tudjanak érzékenyíteni a téma kapcsán.

 kep3kep5

Contact

College of Advanced Studies on Social Inclusion

Faculty of Humanities and Social Sciences
University of Pécs
7624 Pécs Rókus street 2. Hungary
+36203983509