Fekete csönd – Irodalmi szabadulószoba

Játék célja, menete:

ntf 1A játék fő célja, hogy elősegítse a diákok irodalomórai aktív részvételét. A szoba feladványaiba és képi világába szőtt elemek segítségével a résztvevőknek lehetőségük nyílik arra, hogy egyéni és csoportos interpretációkat alkossanak. A játék Csáth Géza Fekete Csönd című novellája nyomán egy elmegyógyintézetet idéz meg, ahol a szabaduló csoport a főhős történetének rekonstruálását és magát a szabadulást kapja feladatul. A játékban egyszerre 6 fő vehet részt, a játékidő pedig 30 perc.

Mit fejleszt?

ntf 2A játék motiválja a diákokat, hogy alkossanak saját értelmezéseket a szoba tematikájául szolgáló műről. A szabadulószoba módszertani szempontból a csoportmunkára épül, aminek lényege, hogy a szabadulók úgy oldják meg a kapott feladatokat, hogy közben a csapat tagjai folyamatosan kommunikálnak egymással. A megoldás eléréshez elengedhetetlen, hogy a tagok összedolgozzanak, mindenkinek más szerepkört és feladatot kell magára vállalnia, így elérve a kijáratot és a megoldást is. A munkamegosztás másik aspektusa, hogy a tagok saját képességeiket kihasználva kell, hogy hozzájáruljon a közös eredményhez. Mindenki azt a feladatot végzi el, amiben a legjobb.

Játék története

Olyan szoba kialakítására törekedtünk, mely moduláris szerkezetű, a modulok bármilyen tartalommal megtöltve teljes játékélményt adnak, emellett edukatívak is. A játékot egy irodalmi mű köré építettük fel, de a moduláris szerkezetnek köszönhetően bármilyen más mű fogadására és feldolgozására is alkalmas. A szabadulószobát első alkalommal az V. Jövő-kép Workshopon teszteltünk. Jelen voltunk a 2019-es Ördögkatlan Fesztiválon és a PTE Rókus utcai Társadalomtudományi Szakkönyvtárban.

Fejlesztők bemutatása

A játékot Bálint István Ábrahám, Horváth Ádámné Rőmer Viola és Sütő Ramóna tervezte. A fejlesztők közös pontja, hogy mindhárman könyvtárszakon végezték felsőfokú tanulmányaikat. A közös fejlesztés a tervezők egyéni kutatási területeinek összevonásával született meg. Ábrist a szabadulószobák módszertana, Violát a középiskolások olvasóvá nevelése, Ramónát pedig a gamifikáció érdekelte.

 kep3kep4kep5

Contact

College of Advanced Studies on Social Inclusion

Faculty of Humanities and Social Sciences
University of Pécs
7624 Pécs Rókus street 2. Hungary
+36203983509