Játék célja, menete:
A játék alapfelvetése, hogy minden ember diszkriminál, de az emberek többsége önkéntelenül, nem szándékosan teszi ezt. Leginkább a tekintetünkkel jelezzük embertársaink felé, hogy elutasítjuk őket, és erről sokszor nem is tudunk. Ezért a játék a tekintetet, a szem kommunikációját állítja középpontba. Az egymásra épülő játékos feladatok elvégzése közben
a résztvevők sokat megtudnak arról, mennyire elfogadónak, illetve elutasítónak látják őket társaik, és megtanulják tudatosabban használni tekintetüket. A játékelemek alapját ismert drámapedagógiai gyakorlatok adják, ezek egy előre meghatározott sorrendben következnek a foglalkozás során, elsőként a hangulatoldó gyakorlatok ráhangolják a résztvevőket
a közös játékra, majd a technikai elemek elsajátítása következik. Az elfogadást erősítő asszociációs játékok után a végső játékelemek mind az elfogadás, mind a kirekesztés megtapasztalására építkeznek. A foglalkozást végig kíséri az egyes gyakorlatok irányított funkcionális elemzése.
Mit fejleszt?
Az önreflexív megismerést, az arcmimika tudatosabb használatát, a spontán asszociációt, a másokra hangolódást, az egymásra figyelést fejleszti a foglalkozás.
Játék története
A játékot a hollandiai HAN Egyetem 2017-es nemzetközi hetére fejlesztette Koller Inez és Hosszú Norbert egy diszkrimináció érzékenyítő foglalkozás részeként. Kettejük közös munkájában a diszkrimináció-kutatások, a fogyatékosságérzékenyítés elmélete, valamint a drámapedagógiai
jártasság találkozott. A játék később beépült Koller Inez fogyatékosságetikai kurzusába, illetve a Szakkollégium érzékenyítő játékainak repertoárjába. Könnyen áttekinthető szerkezete és egyszerű instrukciói miatt remek terepet biztosít a Szakkollégium azon tagjai számára, akik saját játékkal nem rendelkeznek, de játékmesteri, moderátori készségeiket akarják fejleszteni.
Már több mint százan játszották magyar és angol nyelven.
Fejlesztők bemutatása
Koller Inez 2016 óta a megújult Szakkollégium vezető tanára, számos érzékenyítő foglalkozást tervezett, de fő tevékenysége, hogy a tagok saját játékfejlesztéseihez biztosítson elméleti, módszertani és infrastrukturális kereteket. Fontosnak tartja fogyatékosság kérdésének társadalmi szintű párbeszéddé emelését és úgy gondolja, hogy a diszkriminációt úgy tudjuk sikeresen leküzdeni, ha először saját diszkrimináló viselkedésünket ismerjük fel és küzdjük le. Hosszú Norbert a megújult Szakkollégium egyik alapító tagja, jelenleg az Improvokál Társulat vezetője. Fontosnak tartja a színész és a közönség interaktív, alkotó együttműködését, munkáinak alapja a megszokott helyzetből való kizökkentés, mely egyben az én önmegismerését és megerősítését is támogatja.