Mindent a szemnek

Játék célja, menete:

ntf 1A játék alapfelvetése, hogy minden ember diszkriminál, de az emberek többsége önkéntelenül, nem szándékosan teszi ezt. Leginkább a tekintetünkkel jelezzük embertársaink felé, hogy elutasítjuk őket, és erről sokszor nem is tudunk. Ezért a játék a tekintetet, a szem kommunikációját állítja középpontba. Az egymásra épülő játékos feladatok elvégzése közben
a résztvevők sokat megtudnak arról, mennyire elfogadónak, illetve elutasítónak látják őket társaik, és megtanulják tudatosabban használni tekintetüket. A játékelemek alapját ismert drámapedagógiai gyakorlatok adják, ezek egy előre meghatározott sorrendben következnek a foglalkozás során, elsőként a hangulatoldó gyakorlatok ráhangolják a résztvevőket
a közös játékra, majd a technikai elemek elsajátítása következik. Az elfogadást erősítő asszociációs játékok után a végső játékelemek mind az elfogadás, mind a kirekesztés megtapasztalására építkeznek. A foglalkozást végig kíséri az egyes gyakorlatok irányított funkcionális elemzése.

Mit fejleszt?

Az önreflexív megismerést, az arcmimika tudatosabb használatát, a spontán asszociációt, a másokra hangolódást, az egymásra figyelést fejleszti a foglalkozás.

Játék története

ntf 2

A játékot a hollandiai HAN Egyetem 2017-es nemzetközi hetére fejlesztette Koller Inez és Hosszú Norbert egy diszkrimináció érzékenyítő foglalkozás részeként. Kettejük közös munkájában a diszkrimináció-kutatások, a fogyatékosságérzékenyítés elmélete, valamint a drámapedagógiai
jártasság találkozott. A játék később beépült Koller Inez fogyatékosságetikai kurzusába, illetve a Szakkollégium érzékenyítő játékainak repertoárjába. Könnyen áttekinthető szerkezete és egyszerű instrukciói miatt remek terepet biztosít a Szakkollégium azon tagjai számára, akik saját játékkal nem rendelkeznek, de játékmesteri, moderátori készségeiket akarják fejleszteni.
Már több mint százan játszották magyar és angol nyelven.

Fejlesztők bemutatása

Koller Inez 2016 óta a megújult Szakkollégium vezető tanára, számos érzékenyítő foglalkozást tervezett, de fő tevékenysége, hogy a tagok saját játékfejlesztéseihez biztosítson elméleti, módszertani és infrastrukturális kereteket. Fontosnak tartja fogyatékosság kérdésének társadalmi szintű párbeszéddé emelését és úgy gondolja, hogy a diszkriminációt úgy tudjuk sikeresen leküzdeni, ha először saját diszkrimináló viselkedésünket ismerjük fel és küzdjük le. Hosszú Norbert a megújult Szakkollégium egyik alapító tagja, jelenleg az Improvokál Társulat vezetője. Fontosnak tartja a színész és a közönség interaktív, alkotó együttműködését, munkáinak alapja a megszokott helyzetből való kizökkentés, mely egyben az én önmegismerését és megerősítését is támogatja.

 kep3kep4kep5

Contact

College of Advanced Studies on Social Inclusion

Faculty of Humanities and Social Sciences
University of Pécs
7624 Pécs Rókus street 2. Hungary
+36203983509