Disz-Komfort – Érzékenyítő játék nyomozással egybekötve

Játék célja, menete:

ntf 1A játék célja a résztvevők megismertetése a különböző mentális és tanulási nehézségekkel, problémákkal. Mindennek módszertani alapját a szerepjáték adja, egy bűnügyi szabadulószoba képében. A játékosok feladványok és fejtörők adta problémák megoldása során tapasztalhatják meg egy szeletét annak, hogy mit is jelenthet a mindennapokban az ADHD, diszlexia, diszkalkulia, és még sok más mentális zavar és nehézség.

Mit fejleszt?

ntf 2A játék során a résztvevőknek lehetőségük nyílik kipróbálni magukat, nem csak kotnyeles detektívként, hanem depresszióval, ADHD-val, szorongással, diszlexiával, és még sok más problémával élő személyekként is, ezáltal árnyaltabb képet kapva róluk, a megjelenésükről, illetve helyén kezelésükről.

Játék története

A játékot eredetileg egy, a fogyatékosság etikájával foglalkozó kurzus keretein belül álmodtuk meg, majd pedig a Társadalmi Befogadás Szakkollégiumon keresztül valósítottuk meg. A Disz-Komfortot a kezdetek óta 147 játékos próbálta ki 11 játék során, öt különböző helyszínen (PTE BTK HMFI 2 terme, 15. Ördögkatlan fesztivál, 7. és 8. Játsszunk komolyan! Workshop). A próbaverzióhoz képest a játék szinte minden aspektusát érintették változások az egyes teszteléseket követően, hiszen minden alkalommal egy másabb korosztályhoz, másabb összetételhez, és önmagában másabb rendezvényi kerethez volt szerencsénk. Azt azonban korántsem állíthatnánk, hogy a játék elérte végleges verzióját, hiszen a közeljövőben is több tesztelési lehetőség vár ránk, ami mindig hoz magával egy új perspektívát.

Fejlesztők bemutatása

A Szakkollégiumon belül működő játékfejlesztő és kutató csapatunk két főből áll: Balga Bianka és Novák Tamara. Mindketten negyedéves osztatlan tanárszakos hallgatók vagyunk a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán. A közös pontot jelentő angol nyelv és kultúra
mellett etikai, filozófiai, valamint kémiai és természettudományi ismereteinkre támaszkodhattunk a játék fejlesztése során, pedagógiai és pszichológiai ismereteink mellett. Szakmánkból adódó világlátásunk és természetes kíváncsiságunk a játékunkba is igyekeztünk belevinni, miközben egy olyan problémakört boncolgatunk, amiről a közoktatásban kevés szó esik.

 kep3kep4kep5

Contact

College of Advanced Studies on Social Inclusion

Faculty of Humanities and Social Sciences
University of Pécs
7624 Pécs Rókus street 2. Hungary
+36203983509